/Á.SZ.F.
Á.SZ.F. 2025-03-10T22:54:10+01:00

ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK

PREAMBULUM

Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát! Vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után!

Az egzotikusdisznovenyek.hu honlapot az Exotic plant Kft. üzemelteti. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben Ön a honlapon keresztül rendel meg tőlünk termékeket, úgy a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza azokat a feltételeket, amelyek az Exotic plant Kft (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett www.egzotikusdisznovenyek.hu weboldal (a továbbiakban: „weboldal”), és a Megrendelő (a továbbiakban: „Vevő”) általi használatára vonatkoznak.

  1. Az Exotic plant Kft tevékenysége

Dísznövény, vetőmag kiskereskedelme, növényi szaporítóanyag, egyéb, nem évelő növény, egyéb gyümölcs, héjastermésű termesztése, zöldség, gyümölcs kiskereskedelme, csomagküldő internetes kiskereskedelem, közúti áruszállítás, zöldterület-kezelés és egyéb postai, futárpostai kiskereskedelem (a továbbiakban: „Termék” vagy „Szolgáltatás”).

  1. Elérhetőség és adatok

A cég adatai:
név: Exotic plant Kft;
székhely: 8699, Somogyvámos, Haladás u. 17.;
cégjegyzékszám vezetve a Kaposvári Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában: 14-09-317637;
adószám: 27982354-2-14;
képviselő: Sára József;
elérhetőség: egzota108@gmail.com
telefon: +36-30/305-9143

A www.egzotikusdisznovenyek.hu webáruház részére tárhelyet biztosító adatai:
név: Viacom Informatikai Kft;
székhely: 2360 Gyál, Deák Ferenc utca 17.;
cégjegyzékszám: 13-09-109794;
ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@viacomkft.hu;
elérhetőség: +36-1/348-5000

  1. A Honlapon igénybe vehető szolgáltatások köre

A Honlap különféle menüpontjai, funkciói többféle szolgáltatást kínálnak az Ügyfélnek:

  • Kapcsolat: a személyes adatok megadásával az Ügyfél lehetővé teszi, hogy kérdései és kérései a Szolgáltatóhoz eljussanak, és azokra választ, felvilágosítást adjon az Ügyfélnek a megadott elérhetőségein.;
  • Hírlevél: az Ügyfél a feliratkozással a személyes adatait és igényeit eljuttatja a Szolgáltatóhoz, aki a megadott elérhetőségeken értesíti az Ügyfelet az aktuális ajánlatokról, és az Ügyfél igényeinek kielégítési lehetőségeiről. A Szolgáltató kizárólag email-csatornán értesíti Ügyfeleit a termékekről, újdonságokról, akciókról és rendezvényekről;
  • Rendelés: az Ügyfél a rendelés leadásakor megadott személyes adataival lehetővé teszi a rendelés teljesítését (beleértve a kiszállítást és e-számlázást is). Utánvétel választása esetén a rendelés átvételekor kerül sor a fizetésre, előre utalás esetén a Billingo.hu oldalon elkészült proform számla kiegyenlítése után kerül sor a megrendelt tételek postázására.
  1. A rendelés, szerződéskötés menete

1; Kérem rakja a virtuális kosárba a megvásárolni kívánt növényt (minimum 5.000Ft rendelési értékben).
2; Ha befejezte a vásárlást, a Pénztár gomb megnyomása után kérjük töltse ki a kért szállítási és számlázási adatokat. Ha van bármi közlendője, írja be a Megjegyzés rovatba.
3; Ellenőrizze a beírt adatokat.
4; „Küld” gombbal indítsa el a megrendelését.
5; Regisztráció nélkül is rendelhet, vagy írjon be egy nevet felhasználónévként és egy jelszót. Ezzel később is beléphet webáruházunkba és megtekintheti személyes adatait, rendeléseit.
6; A rendszer megköszöni a vásárlást és egy rendelési számot, majd egy részletes válasz-emailt generál. Figyelem! Bizonyos emailszolgáltatók, ilyen a Citromail.hu, Freemail.hu fiók esetén előfordulhat, hogy nem ér célba a visszaigazolás és vagy az e-számla.
Amennyiben nem találja a rendelés visszaigazolását, újabb rendelés előtt érdeklődjön róla telefonon, vagy emailben!
7; Kérjük, a visszaigazolást őrizze meg, mert a későbbi esetleges ügyintézéskor erre szüksége lehet. Módosítás esetén hivatkozzon rendelési számára. Ezzel a Megrendelését beküldte, a vásárlás menete lezárult. A megrendelés elküldésével Ön automatikusan elfogadta az Általános Szerződési Feltételeket és fizetési kötelezettsége keletkezett.
8; A megkötendő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
9; A szerződés nyelve a magyar.

  1. A teljesítés menete

Végfelhasználók számára kiskereskedelmi mennyiségben értékesítünk!

Kérjük, vegye figyelembe, hogy a rendelési sorrendet igyekszünk betartani, tehát pld tavasszal változó átfutási idővel tudjuk csak küldeni a kért növényeket, ez szezononként változó, főleg tavasszal jellemző némi várakozási idő. Érdeklődjön elérhetőségeinken.

Általános esetben, ha a Megrendelő a rendelés időpontjához képest több héttel későbbi időpontra kéri a kiszállítást – sajnos félretenni a növényeket nem áll módunkban.
Termékeink konténeres kivitelben kerülnek szállításra, így egész évben ültethetőek, addig, amíg a talaj át nincs fagyva. Kérjük egyeztessen munkatársainkkal. Pontos információért keressen minket írásban, vagy telefonon.
A rendelések leadásának sorrendjében nézzük át a rendeléseket és küldjük el Önökhöz a termékeket, de előtte a pontos szállítási időt és az esetleges változásokat telefonon, vagy emailben, vagy mobiltelefon esetén rövid szöveges üzenetben egyeztetjük.
Amennyiben előzetes egyeztetés után nem veszi át a kiküldött csomagot,
az oda-vissza szállítás költségét kiszámlázzuk!

A termékeinket a Magyar Posta Zrt., MPL futárszolgálata szállítja. Kérhető a csomag házhozszállítással Magyarországi címekre, normál útviszonyok között jól megközelíthető helyekre, vagy postán maradó/postaponti csomagként, kisméretű tartalom esetén MPL csomagautomatákba is.

Csomag súly és mérethatárok:

Maximális tömeg
• Címhelyre címezve: 40 kg
• Postára címezve: 30 kg
• PostaPontra és csomagautomatába címezve: 20 kg

Méretek:
• Legkisebb méret: 120 x 175 mm
• Hosszúság max. 1800 mm
• Hosszúság + szélesség + magasság együttesen max. 3000 mm

Terjedelmes:
• Terjedelmes besorolás Ha a három kiterjedésbeli mérete együttesen több 1800 mm-nél, de nem haladja meg a 3000 mm-t, vagy a leghosszabb oldala 1000 mm-nél nagyobb, de nem haladja meg a 2400 mm-t, illetve alakja nem szabályos téglatest, vagy boríték, természete miatt egyéb küldeménnyel nem rakható össze, vagy eltérő kezelést kíván.

A növények kiszállítása során keletkező sérülésekért és egyéb károkért felelősséget nem vállalunk. Ilyen esetben a panaszbejelentéshez szükséges a jegyzőkönyv, amit a Címzett a helyi postahivatalnál kérhet a csomag bemutatása után. Érzékeny, és/vagy értékes növények esetében ajánlott a Magyar Posta Zrt. „törékeny tartalom” fizetős szolgáltatásának igénylése.
Extrém időjárási/hőmérsékleti (pld kockázatosan magas, vagy alacsony hőtartományú) körülmények esetén előfordulhat, hogy a kiszállítás szünetel. Erről a Vásárlókat a honlapon és a Facebook oldalunkon is tájékoztatjuk.
A csomagküldés díjszabása egyedi. Ez azt jelenti, hogy átalány díjak helyett minden Megrendelő a saját szállítási opciói, adatai és növényeinek paraméterei alapján kiszámított szállítási díjat kap.
A díjszabást számos tényező befolyásolja: a csomag/ok/ súlya, kiterjedése, az utánvét beszedés összege, vagy az előre utalás, a célcím távolsága, házhozszállítás, postán maradó csomag, vagy postaponti átvétel, a feláras kiegészítő szolgáltatások, mint terjedelmes, törékeny, kézi feldolgozású, biztosított csomag, szombati kiszállítás, időablak igénylése. Minden megrendelőnkkel a csomag indítása előtt telefonon egyeztetünk a szolgáltatásokról és díjakról, ezért kérjük, hogy helyes telefonszámot adjon meg, amin napközben elérhető.
Vetőmagokat kizárólag díjbekérő kiállítása és előre utalás után tudunk postázni elsőbbségi ajánlott levélben. Díja: 1200Ft.
Gyümölcsök postázása esetén is egyéni díjszabást alkalmazunk, mely összegről a feladás előtt tájékoztatjuk a csomag mérése és a választott szállítási opciók alapján.
Ha a növények súlya/mérete/terjedelme meghaladja az egy csomagra vonatkozó paramétereket, akkor újabb csomaggal, illetve újabb csomagfeladási költséggel kell számolnia, erről a Megrendelőt csomagindítás előtt tájékoztatjuk. A futárcég feltételei szerint a növény magassága nem lehet több, mint 1,7 méter, így ha ettől magasabb növényméretet választ, akkor le kell vágnunk a meghatározott magasságig.
A csomag kiszállítását a Magyar Postához tartozó MPL futárszolgálat végzi.
Miután átadtuk a csomagot, tartalmi módosítása már nem lehetséges. Csomagindítás után emailben kapja meg a csomagszámát az MPL automatikus rendszerétől. Az emailben online csomagkövetési lehetőséget is talál.
Egyéni ügyben kérjük hívja a futárszolgálatot.
MPL (Magyar Posta Logisztika) szolgáltatások: 06-1-333-7777
Hétfőtől Szerdáig és Péntek 08:00-17:00 óráig,
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig hívható.
Egy címre maximum kétszer próbálja meg a futárcég a kikézbesítést.
Online csomagkövetés: https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal

A csomagküldés csak Magyarországon belüli területre vonatkozik, magyarul kommunikálni képes Ügyfelek részére, napközbeni telefonos elérhetőséggel!
A weboldalon szereplő Termék, vagy Szolgáltatás árára, mennyiségére vonatkozó elírásokért az Exotic plant Kft nem vállal felelősséget, azok téves feltüntetése esetén a Szolgáltató nem köteles a szerződést teljesíteni, viszont minden módosulásról tájékoztatási kötelezettsége van a Megrendelő felé.
A képen látható növények illusztrációk, az optimális feltételek mellett tartott, kifejlett, többéves növényeket ábrázolják.
A csomagba került növény kinézete eltérhet a képen lévő kifejlett, idős növényektől (évszaki változás, szükséges visszavágás, formára metszés, virágzás, végleges kifejlett forma, stb.), a méretek hozzávetőlegesek, a növények mérete és formája egyedenként eltérő, kérjük ezek és a terméklapokon feltüntetett információk figyelembevételét.
Fotót, videót általában nem áll módunkban készíteni és küldeni külön-külön egy-egy példányról. Számos növény a kifejlett növényekhez képest eltérő külső jegyekkel rendelkezik növendék korában, pld. több pálmafajta, mandulafenyő, stb.
A növények mindig az adott évszaknak megfelelő kinézettel kerülnek feladásra. Ősztől-tavasz végéig pld. a lombhullatók levél-nélküliek. Tavasszal pedig sokuk még alvó állapotú, vagy levelek nélküli. A növények mindig az adott évszaknak megfelelő kinézettel kerülnek feladásra.
Megrendelésével automatikusan elfogadja vásárlási feltételeinket és az Általános szerződési feltételeket.
A megvásárolt növények átvétele és kiültetése utáni esetleges fagykáráért, kiszáradásáért, gondatlan, vagy szakszerűtlen tartásáért, sérüléséért, elpusztulásáért felelősséget nem vállalunk.
A növények átvétele utáni gondozás és állapot a Megrendelő/Átvevő felelőssége.
Áraink minden esetben tartalmazzák az ÁFÁ-t.
Az áruházban feltüntetett árak bruttó árak és Forintban értendők.
Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.
Amennyiben személyes kérdése van, az egzota108@gmail.com címre írhat levelet, vagy indokolt esetben hívja H-V 09:00-18:00 között a +36-30/305-9143 telefonszámot. Ha nem tudjuk fogadni a hívását, az első lehetséges alkalommal visszahívjuk.

  1. A Vevő elállási- és felmondási joga

Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amit a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhat, amit a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről szabályoz, azonban az élő növények a kivételek közé tartoznak.

6.1. Kivételek

A Megrendelő nem gyakorolhatja elállási- és felmondási jogát:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac által nem befolyásolható, a 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, azaz a NÖVÉNYEKRE – jellegüknél fogva – a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről szabályozó rendelet 29.§d pontja vonatkozik. Ez alapján e termékek esetében a Vevők nem gyakorolhatják elállási jogukat, mivel a növények romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, melyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt.;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vevő által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Vevő kifejezett kérésére keresi fel a Megrendelőt karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés, vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vevő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási- és felmondási jogát.

  1. Panaszkezelés

Észrevételeit bejelentheti emailben az egzota108@gmail.com címre küldött levélben, vagy a 8699, Somogyvámos, Haladás u. 17. levelezési címre küldött levélben. Kérjük, hogy elektronikus csatornán elküldött üzenete mellé csatolja a szóban forgó termék könnyen beazonítható fotóját is. Panaszát a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgáljuk.

7.1. Írásbeli és szóbeli panasz

A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal (a beérkezését követően 30 napon belül a Szolgáltató köteles írásban érdemben megválaszolni és közölni) egyidejűleg megküldeni. A telefonon, vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy (1) panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, továbbá (2) az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét megadnia.

  1. Vitarendezés

Kereskedelmi gyakorlatot érintő beadványokkal kapcsolatban a területileg illetékes járási hivatalok, mint elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság, rendelkeznek hatáskörrel:

https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy

A fogyasztó, fogyasztói jogvita esetén jogosult békéltető testülethez fordulni. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
www.baranyabekeltetes.hu

A fogyasztói jogvita a békéltető eljárás meghiúsulása, vagy annak igénybe nem vétele esetén polgári eljárás keretében, bíróság előtt rendezhető, amelyre a Kaposvári Járásbíróság a kizárólagosan illetékes.

https://birosag.hu/kaposvari-torvenyszek/kaposvari-jarasbirosag-polgari-ugyszak

  1. Egyéb szabályok

Az Ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni, saját adatait a valóságnak megfelelően feltüntetni, a Honlapot annak célja szerint használni. A Honlap és a Szolgáltatás helytelen használatáért minden felelősség az Ügyfelet terheli.
A honlapon feltüntetett összes adat, szöveg, kép és digitális tartalom az Exotic plant Kft szellemi tulajdona, azt felhasználni a weboldal látogatója semmilyen formában nem jogosult.
A szolgáltatási tevékenységére magatartási kódexet nem alkalmaz.

E-számlaadás

A Szolgáltató elektronikus számlázás szolgáltatás előfizetéssel szerződésben áll a

  • Billingo Technologies Zártkörűen Működő Részvénytársasággal
  • Székhely és központi ügyintézési hely: 1133 Budapest, Árbóc utca 6.
  • Cégjegyzékszám: 01-10-140802
  • Adószám: 27926309-2-41
  • Web: www.billingo.hu
  • Telefon: +36-1/500-9491
  • Képviseli: Sárospataki Albert vezérigazgató,
  • mint Szolgáltató (a továbbiakban: Billingo) a www.billingo.hu weboldalán elérhető szolgáltatásaira terjednek ki.
  • online bankkártyás fizetési lehetőség a Barion segítségével
    Barion: A Kibocsátó által létrehozott és üzemeltetett szerver alapú elektronikuspénz rendszer és a Kibocsátó által nyújtott jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó elektronikus pénzszolgáltatás. Kibocsátó: A Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. emelet., nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, cégjegyzékszám: 01-10048552; adószám: 25353192-2-43., közösségi adószám: HU25353192, tevékenységi engedély száma: H-EN-I1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192), mint elektronikus pénz kibocsátó intézmény. A Kibocsátó végzi az e-pénz kibocsátását, a Barion számlák nyilvántartását, az e-pénzzel kapcsolatos fizetési műveletek végrehajtását és az e-pénz visszaváltását, mint pénzügyi szolgáltatást.
  1. Az ÁSZF-re irányadó jog
  2. A Honlap használatakor az Ügyfél kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF-et, és az Adatkezelési Tájékoztatót.
  3. A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF-et módosítani, amely módosítás a Honlapon történő közzététellel válik hatályossá.
  4. A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött jogviszonyra a magyar jog szabályai az irányadók. Ha valamely rendelkezés jogszabályba ütközik, érvénytelen, vagy végrehajthatatlan, az nem érinti a többi rendelkezés jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát.
  5. Utolsó frissítés: 2025-03-10