ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK
PREAMBULUM
Kérjük, hogy megrendelése véglegesítése előtt figyelmesen olvassa el a jelen dokumentumot, mert megrendelése véglegesítésével Ön elfogadja a jelen ÁSZF tartalmát! Vevő a szerződési nyilatkozatának megtételekor kifejezetten tudomásul veszi, hogy nyilatkozata fizetési kötelezettséget von maga után!
Az egzotikusdisznovenyek.hu honlapot az Exotic plant Kft. üzemelteti. Tájékoztatjuk, hogy amennyiben Ön a honlapon keresztül rendel meg tőlünk termékeket, úgy a közöttünk létrejövő szerződés tartalmát – a vonatkozó kötelező érvényű jogszabályok rendelkezései mellett – a jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: ÁSZF) határozzák meg.
Jelen Általános Szerződési Feltételek (a továbbiakban: „ÁSZF”) tartalmazza azokat a feltételeket, amelyek az Exotic plant Kft (a továbbiakban: „Szolgáltató”) által üzemeltetett www.egzotikusdisznovenyek.hu weboldal (a továbbiakban: „weboldal”), és a Megrendelő (a továbbiakban: „Vevő”) általi használatára vonatkoznak.
- Az Exotic plant Kft tevékenysége
Dísznövény, vetőmag kiskereskedelme, növényi szaporítóanyag, egyéb, nem évelő növény, egyéb gyümölcs, héjastermésű termesztése, zöldség, gyümölcs kiskereskedelme, csomagküldő internetes kiskereskedelem, közúti áruszállítás, zöldterület-kezelés és egyéb postai, futárpostai kiskereskedelem (a továbbiakban: „Termék” vagy „Szolgáltatás”).
- Elérhetőség és adatok
A cég adatai:
név: Exotic plant Kft;
székhely: 8699, Somogyvámos, Haladás u. 17.;
cégjegyzékszám vezetve a Kaposvári Törvényszék Cégbírósága nyilvántartásában: 14-09-317637;
adószám: 27982354-2-14;
képviselő: Sára József;
elérhetőség: egzota108@gmail.com
telefon: +36-30/305-9143
A www.egzotikusdisznovenyek.hu webáruház részére tárhelyet biztosító adatai:
név: Viacom Informatikai Kft;
székhely: 2360 Gyál, Deák Ferenc utca 17.;
cégjegyzékszám: 13-09-109794;
ügyfélszolgálat: ugyfelszolgalat@viacomkft.hu;
elérhetőség: +36-1/348-5000
- A Honlapon igénybe vehető szolgáltatások köre
A Honlap különféle menüpontjai, funkciói többféle szolgáltatást kínálnak az Ügyfélnek:
- Kapcsolat: a személyes adatok megadásával az Ügyfél lehetővé teszi, hogy kérdései és kérései a Szolgáltatóhoz eljussanak, és azokra választ, felvilágosítást adjon az Ügyfélnek a megadott elérhetőségein.;
- Hírlevél: az Ügyfél a feliratkozással a személyes adatait és igényeit eljuttatja a Szolgáltatóhoz, aki a megadott elérhetőségeken értesíti az Ügyfelet az aktuális ajánlatokról, és az Ügyfél igényeinek kielégítési lehetőségeiről. A Szolgáltató kizárólag email-csatornán értesíti Ügyfeleit a termékekről, újdonságokról, akciókról és rendezvényekről;
- Rendelés: az Ügyfél a rendelés leadásakor megadott személyes adataival lehetővé teszi a rendelés teljesítését (beleértve a kiszállítást és e-számlázást is). Utánvétel választása esetén a rendelés átvételekor kerül sor a fizetésre, előre utalás esetén a Billingo.hu oldalon elkészült proform számla kiegyenlítése után kerül sor a megrendelt tételek postázására.
- A rendelés, szerződéskötés menete
1; Kérem rakja a virtuális kosárba a megvásárolni kívánt növényt (minimum 5.000Ft rendelési értékben).
2; Ha befejezte a vásárlást, a Pénztár gomb megnyomása után kérjük töltse ki a kért szállítási és számlázási adatokat. Ha van bármi közlendője, írja be a Megjegyzés rovatba.
3; Ellenőrizze a beírt adatokat.
4; „Küld” gombbal indítsa el a megrendelését.
5; Regisztráció nélkül is rendelhet, vagy írjon be egy nevet felhasználónévként és egy jelszót. Ezzel később is beléphet webáruházunkba és megtekintheti személyes adatait, rendeléseit.
6; A rendszer megköszöni a vásárlást és egy rendelési számot, majd egy részletes válasz-emailt generál. Figyelem! Bizonyos emailszolgáltatók, ilyen a Citromail.hu, Freemail.hu fiók esetén előfordulhat, hogy nem ér célba a visszaigazolás és vagy az e-számla.
Amennyiben nem találja a rendelés visszaigazolását, újabb rendelés előtt érdeklődjön róla telefonon, vagy emailben!
7; Kérjük, a visszaigazolást őrizze meg, mert a későbbi esetleges ügyintézéskor erre szüksége lehet. Módosítás esetén hivatkozzon rendelési számára. Ezzel a Megrendelését beküldte, a vásárlás menete lezárult. A megrendelés elküldésével Ön automatikusan elfogadta az Általános Szerződési Feltételeket és fizetési kötelezettsége keletkezett.
8; A megkötendő szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, azt a Szolgáltató nem iktatja.
9; A szerződés nyelve a magyar.
- A teljesítés menete
Végfelhasználók számára kiskereskedelmi mennyiségben értékesítünk!
Kérjük, vegye figyelembe, hogy a rendelési sorrendet igyekszünk betartani, tehát pld tavasszal változó átfutási idővel tudjuk csak küldeni a kért növényeket, ez szezononként változó, főleg tavasszal jellemző némi várakozási idő. Érdeklődjön elérhetőségeinken.
Általános esetben, ha a Megrendelő a rendelés időpontjához képest több héttel későbbi időpontra kéri a kiszállítást – sajnos félretenni a növényeket nem áll módunkban.
Termékeink konténeres kivitelben kerülnek szállításra, így egész évben ültethetőek, addig, amíg a talaj át nincs fagyva. Kérjük egyeztessen munkatársainkkal. Pontos információért keressen minket írásban, vagy telefonon.
A rendelések leadásának sorrendjében nézzük át a rendeléseket és küldjük el Önökhöz a termékeket, de előtte a pontos szállítási időt és az esetleges változásokat telefonon, vagy emailben, vagy mobiltelefon esetén rövid szöveges üzenetben egyeztetjük.
Amennyiben előzetes egyeztetés után nem veszi át a kiküldött csomagot,
az oda-vissza szállítás költségét kiszámlázzuk!
A termékeinket a Magyar Posta Zrt., MPL futárszolgálata szállítja. Kérhető a csomag házhozszállítással Magyarországi címekre, normál útviszonyok között jól megközelíthető helyekre, vagy postán maradó/postaponti csomagként, kisméretű tartalom esetén MPL csomagautomatákba is.
Csomag súly és mérethatárok:
Maximális tömeg
• Címhelyre címezve: 40 kg
• Postára címezve: 30 kg
• PostaPontra és csomagautomatába címezve: 20 kg
Méretek:
• Legkisebb méret: 120 x 175 mm
• Hosszúság max. 1800 mm
• Hosszúság + szélesség + magasság együttesen max. 3000 mm
Terjedelmes:
• Terjedelmes besorolás Ha a három kiterjedésbeli mérete együttesen több 1800 mm-nél, de nem haladja meg a 3000 mm-t, vagy a leghosszabb oldala 1000 mm-nél nagyobb, de nem haladja meg a 2400 mm-t, illetve alakja nem szabályos téglatest, vagy boríték, természete miatt egyéb küldeménnyel nem rakható össze, vagy eltérő kezelést kíván.
A növények kiszállítása során keletkező sérülésekért és egyéb károkért felelősséget nem vállalunk. Ilyen esetben a panaszbejelentéshez szükséges a jegyzőkönyv, amit a Címzett a helyi postahivatalnál kérhet a csomag bemutatása után. Érzékeny, és/vagy értékes növények esetében ajánlott a Magyar Posta Zrt. „törékeny tartalom” fizetős szolgáltatásának igénylése.
Extrém időjárási/hőmérsékleti (pld kockázatosan magas, vagy alacsony hőtartományú) körülmények esetén előfordulhat, hogy a kiszállítás szünetel. Erről a Vásárlókat a honlapon és a Facebook oldalunkon is tájékoztatjuk.
A csomagküldés díjszabása egyedi. Ez azt jelenti, hogy átalány díjak helyett minden Megrendelő a saját szállítási opciói, adatai és növényeinek paraméterei alapján kiszámított szállítási díjat kap.
A díjszabást számos tényező befolyásolja: a csomag/ok/ súlya, kiterjedése, az utánvét beszedés összege, vagy az előre utalás, a célcím távolsága, házhozszállítás, postán maradó csomag, vagy postaponti átvétel, a feláras kiegészítő szolgáltatások, mint terjedelmes, törékeny, kézi feldolgozású, biztosított csomag, szombati kiszállítás, időablak igénylése. Minden megrendelőnkkel a csomag indítása előtt telefonon egyeztetünk a szolgáltatásokról és díjakról, ezért kérjük, hogy helyes telefonszámot adjon meg, amin napközben elérhető.
Vetőmagokat kizárólag díjbekérő kiállítása és előre utalás után tudunk postázni elsőbbségi ajánlott levélben. Díja: 1200Ft.
Gyümölcsök postázása esetén is egyéni díjszabást alkalmazunk, mely összegről a feladás előtt tájékoztatjuk a csomag mérése és a választott szállítási opciók alapján.
Ha a növények súlya/mérete/terjedelme meghaladja az egy csomagra vonatkozó paramétereket, akkor újabb csomaggal, illetve újabb csomagfeladási költséggel kell számolnia, erről a Megrendelőt csomagindítás előtt tájékoztatjuk. A futárcég feltételei szerint a növény magassága nem lehet több, mint 1,7 méter, így ha ettől magasabb növényméretet választ, akkor le kell vágnunk a meghatározott magasságig.
A csomag kiszállítását a Magyar Postához tartozó MPL futárszolgálat végzi.
Miután átadtuk a csomagot, tartalmi módosítása már nem lehetséges. Csomagindítás után emailben kapja meg a csomagszámát az MPL automatikus rendszerétől. Az emailben online csomagkövetési lehetőséget is talál.
Egyéni ügyben kérjük hívja a futárszolgálatot.
MPL (Magyar Posta Logisztika) szolgáltatások: 06-1-333-7777
Hétfőtől Szerdáig és Péntek 08:00-17:00 óráig,
Csütörtökön 08:00-20:00 óráig hívható.
Egy címre maximum kétszer próbálja meg a futárcég a kikézbesítést.
Online csomagkövetés: https://www.posta.hu/nyomkovetes/nyitooldal
A csomagküldés csak Magyarországon belüli területre vonatkozik, magyarul kommunikálni képes Ügyfelek részére, napközbeni telefonos elérhetőséggel!
A weboldalon szereplő Termék, vagy Szolgáltatás árára, mennyiségére vonatkozó elírásokért az Exotic plant Kft nem vállal felelősséget, azok téves feltüntetése esetén a Szolgáltató nem köteles a szerződést teljesíteni, viszont minden módosulásról tájékoztatási kötelezettsége van a Megrendelő felé.
A képen látható növények illusztrációk, az optimális feltételek mellett tartott, kifejlett, többéves növényeket ábrázolják.
A csomagba került növény kinézete eltérhet a képen lévő kifejlett, idős növényektől (évszaki változás, szükséges visszavágás, formára metszés, virágzás, végleges kifejlett forma, stb.), a méretek hozzávetőlegesek, a növények mérete és formája egyedenként eltérő, kérjük ezek és a terméklapokon feltüntetett információk figyelembevételét.
Fotót, videót általában nem áll módunkban készíteni és küldeni külön-külön egy-egy példányról. Számos növény a kifejlett növényekhez képest eltérő külső jegyekkel rendelkezik növendék korában, pld. több pálmafajta, mandulafenyő, stb.
A növények mindig az adott évszaknak megfelelő kinézettel kerülnek feladásra. Ősztől-tavasz végéig pld. a lombhullatók levél-nélküliek. Tavasszal pedig sokuk még alvó állapotú, vagy levelek nélküli. A növények mindig az adott évszaknak megfelelő kinézettel kerülnek feladásra.
Megrendelésével automatikusan elfogadja vásárlási feltételeinket és az Általános szerződési feltételeket.
A megvásárolt növények átvétele és kiültetése utáni esetleges fagykáráért, kiszáradásáért, gondatlan, vagy szakszerűtlen tartásáért, sérüléséért, elpusztulásáért felelősséget nem vállalunk.
A növények átvétele utáni gondozás és állapot a Megrendelő/Átvevő felelőssége.
Áraink minden esetben tartalmazzák az ÁFÁ-t.
Az áruházban feltüntetett árak bruttó árak és Forintban értendők.
Az árváltoztatás jogát fenntartjuk.
Amennyiben személyes kérdése van, az egzota108@gmail.com címre írhat levelet, vagy indokolt esetben hívja H-V 09:00-18:00 között a +36-30/305-9143 telefonszámot. Ha nem tudjuk fogadni a hívását, az első lehetséges alkalommal visszahívjuk.
- A Vevő elállási- és felmondási joga
Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a Megrendelőt indokolás nélküli elállási jog illeti meg, amit a termék adásvételére irányuló szerződés esetén a termék átvételének napjától számított 14 napon belül gyakorolhat, amit a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről szabályoz, azonban az élő növények a kivételek közé tartoznak.
6.1. Kivételek
A Megrendelő nem gyakorolhatja elállási- és felmondási jogát:
a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac által nem befolyásolható, a 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
d) romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében, azaz a NÖVÉNYEKRE – jellegüknél fogva – a 45/2014. (II. 26) Korm. rendelet a távollévők között kötött szerződésekről szabályozó rendelet 29.§d pontja vonatkozik. Ez alapján e termékek esetében a Vevők nem gyakorolhatják elállási jogukat, mivel a növények romlandó, vagy minőségét rövid ideig megőrző terméknek minősülnek, melyekkel kapcsolatban az elállási jog gyakorlása kizárt.;
e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vevő által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Szolgáltató a Vevő kifejezett kérésére keresi fel a Megrendelőt karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés, vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Szolgáltató a Megrendelő kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Vevő e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti elállási- és felmondási jogát.
- Panaszkezelés
Észrevételeit bejelentheti emailben az egzota108@gmail.com címre küldött levélben, vagy a 8699, Somogyvámos, Haladás u. 17. levelezési címre küldött levélben. Kérjük, hogy elektronikus csatornán elküldött üzenete mellé csatolja a szóban forgó termék könnyen beazonítható fotóját is. Panaszát a beérkezéstől számított 30 napon belül kivizsgáljuk.
7.1. Írásbeli és szóbeli panasz
A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni, és szükség szerint orvosolni kell. Ha a fogyasztó a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát telefonon, vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a fogyasztónak legkésőbb az érdemi válasszal (a beérkezését követően 30 napon belül a Szolgáltató köteles írásban érdemben megválaszolni és közölni) egyidejűleg megküldeni. A telefonon, vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.
A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet 5 évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató köteles a fogyasztót írásban tájékoztatni arról, hogy (1) panaszával – annak jellege szerint – mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti, továbbá (2) az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét megadnia.
- Vitarendezés
Kereskedelmi gyakorlatot érintő beadványokkal kapcsolatban a területileg illetékes járási hivatalok, mint elsőfokú fogyasztóvédelmi hatóság, rendelkeznek hatáskörrel:
https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/somogy
A fogyasztó, fogyasztói jogvita esetén jogosult békéltető testülethez fordulni. Az eljárásra a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület illetékes.
www.baranyabekeltetes.hu
A fogyasztói jogvita a békéltető eljárás meghiúsulása, vagy annak igénybe nem vétele esetén polgári eljárás keretében, bíróság előtt rendezhető, amelyre a Kaposvári Járásbíróság a kizárólagosan illetékes.
https://birosag.hu/kaposvari-torvenyszek/kaposvari-jarasbirosag-polgari-ugyszak
- Egyéb szabályok
Az Ügyfél köteles jóhiszeműen eljárni, saját adatait a valóságnak megfelelően feltüntetni, a Honlapot annak célja szerint használni. A Honlap és a Szolgáltatás helytelen használatáért minden felelősség az Ügyfelet terheli.
A honlapon feltüntetett összes adat, szöveg, kép és digitális tartalom az Exotic plant Kft szellemi tulajdona, azt felhasználni a weboldal látogatója semmilyen formában nem jogosult.
A szolgáltatási tevékenységére magatartási kódexet nem alkalmaz.
E-számlaadás
A Szolgáltató elektronikus számlázás szolgáltatás előfizetéssel szerződésben áll a
- Billingo Technologies Zártkörűen Működő Részvénytársasággal
- Székhely és központi ügyintézési hely: 1133 Budapest, Árbóc utca 6.
- Cégjegyzékszám: 01-10-140802
- Adószám: 27926309-2-41
- Web: www.billingo.hu
- Telefon: +36-1/500-9491
- Képviseli: Sárospataki Albert vezérigazgató,
- mint Szolgáltató (a továbbiakban: Billingo) a www.billingo.hu weboldalán elérhető szolgáltatásaira terjednek ki.
- online bankkártyás fizetési lehetőség a Barion segítségével
Barion: A Kibocsátó által létrehozott és üzemeltetett szerver alapú elektronikuspénz rendszer és a Kibocsátó által nyújtott jelen Általános Szerződési Feltételek hatálya alá tartozó elektronikus pénzszolgáltatás. Kibocsátó: A Barion Payment Zrt. (székhely: 1117 Budapest, Irinyi József utca 4-20. 2. emelet., nyilvántartó cégbíróság: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága, cégjegyzékszám: 01-10048552; adószám: 25353192-2-43., közösségi adószám: HU25353192, tevékenységi engedély száma: H-EN-I1064/2013, elektronikuspénz-kibocsátó intézményi azonosító: 25353192), mint elektronikus pénz kibocsátó intézmény. A Kibocsátó végzi az e-pénz kibocsátását, a Barion számlák nyilvántartását, az e-pénzzel kapcsolatos fizetési műveletek végrehajtását és az e-pénz visszaváltását, mint pénzügyi szolgáltatást.
- Az ÁSZF-re irányadó jog
- A Honlap használatakor az Ügyfél kifejezetten elfogadja a jelen ÁSZF-et, és az Adatkezelési Tájékoztatót.
- A Szolgáltató bármikor jogosult a jelen ÁSZF-et módosítani, amely módosítás a Honlapon történő közzététellel válik hatályossá.
- A jelen ÁSZF-re és a Felek között létrejött jogviszonyra a magyar jog szabályai az irányadók. Ha valamely rendelkezés jogszabályba ütközik, érvénytelen, vagy végrehajthatatlan, az nem érinti a többi rendelkezés jogszerűségét, érvényességét és végrehajthatóságát.
- Utolsó frissítés: 2025-03-10